Je to takové naše oblíbené úsloví, raději si to udělám sám. Jenže ono to někdy dost špatně končí. Například opravy elektrických přístrojů doma na koleně mohou mít následky přímo katastrofální. Jen se zkuste zeptat požárníků, kolik měli výjezdů kvůli dma opravenému přívodu k lednici nebo pračce. Kolik zničeného majetku tu je jen proto, že si majitel doma opraví rychlovarnou konvici. To všechno je takovou naší národní zábavou. Nikdo nemá tušení kdy to vypuklo a ani kdy to skončí. Asi nikdy. V každém případě se budeme bavit o autech a zde je to o to složitější, že je tu neskutečně hodně součástek a v těch nových vozech je dokonce počítač, který řídí spoustu věcí, například hlídá teplotu motoru a jeho otáčky a hodně dalších věcí.
Potíž je v tom, že to občas začne dělat špatně. Není se co divit, protože i počítač je omylný a data v něm pocházejí zase jen od člověka. Je to ohromná hromada jedniček a nul, které si on musí převést na to čemu rozumí. A to se časem prostě vymkne kontrole, takže je třeba provést takzvaný chiptuning, tedy, domluvit nějak softwaru, který to má vlastně všechno na svědomí.
Což není tedy vůbec žádná legrace. Zde se už vůbec nedoporučuje amatérům cokoli zkoušet. Snadno se může stát, že auto už pak nenastartuje vůbec a je nutný odtah. Jistě víte, že tyto stroje vám nemůže jednoduše odtáhnout kamarád na vlečném laně. Tyto operace zvládnou pouze zkušení mužové, kteří provádějí profesionální chiptuning. Jedině oni vědí, kam sáhnout a co přesně dělat. Proto při odjezdu ze servisu může být majitel automobilu ujištěn o tom, že jeho auto se bude nyní chovat tak jak má a nebude dělat skopičiny jako před chiptuningem. Zcela jistě poznáte ihned změnu jízdních vlastností. Jízda bude plynulejší a také pak poznáte, že jste ušetřili nějaké ty pohonné hmoty. A to vás jistě velmi potěší.