Naučte se plánovat svůj čas

Někdo zvládá tolik věcí, až Vám nad tím zůstává rozum stát, zatímco Vy často zaspáváte do práce, pokud máte děti, vypravit je do školky nebo školy stíháte jen za pomoci manžela nebo manželky, své pracovní povinnosti stíháte na poslední chvíli, večeříte studené večeře, máte nakoupené nové knihy, které stejně nestíháte číst, na masáž, na kterou jste dostala poukaz jako dárek, Vám propadl, prostě nestíháte, a začíná se to projevovat, že jste nepříjemní ke svému okolí, máte problémy se spánkem apod., možná to bude v tom, že si neumíte svůj čas pořádně naplánovat a neumíte nikoho odmítnout, neumíte říkat NE.

fcb

1)      V první řadě si musíte ujasnit, jaký život vlastně chcete žít, jak ho chcete prožívat, ne přežívat, a podle toho se musíte začít řídit.

2)      Možná Vám to bude připadat zbytečné, ale dělejte si poznámky, jaké úkoly máte udělat, klidně si takto rozplánujte každý den, a označte si je například od jedničky do trojky, podle míry důležitosti, to ale neznamená, že ten třetí úkol potom úplně přejdete, seznamy si nechávejte, a co bylo dnes na třetím místě, může být druhý den na místě druhém, a takto postupujte dál.

kontrola

3)      Zkuste si během pár dní spočítat, kolik času strávíte na Facebooku, pročítáním e-mailů, nebo prostě jen surfováním po internetu, a to i v práci – během téhle doby klidně stihnete po telefonu důležité schůzky, které jste až dosud nestíhali, nikdo Vám samozřejmě nezakazuje internet úplně, ale až si to spočítáte, zjistíte, že spoustu času „zbytečně promrháte“ prohlížením v podstatě nepodstatných fotek, videí atd., na každý den si vymezte jen určitou dobu, kterou budete na internetu trávit a uvidíte hned, že toho stihnete mnohem víc.

4)      Naučte si říkat NE – je to jedno ze základních slov asertivity, neznamená to, že nyní každého s prosbou o pomoc začnete „bezohledně“ odmítat, ale zkuste se naučit rozlišit, hlavně KDY máte čas pomoc poskytnout, pokud ho nemáte, máte své vlastní povinnosti, v klidu odmítněte třeba větou: „nezlob se, ale nemám čas si teď s tebou povídat, ozvu se později“. Odmítnout někoho se dá slušnou formou, a Vám se takto uleví.

emoce

Vyrovnaným člověkem, který stíhá všechno s přehledem, se nestanete přes noc, musíte na tom sami zapracovat, ale je důležité si tohle alespoň uvědomit, postupně dojdete k tomu, že je také třeba pro to něco udělat a možná vyzkoušíte nějaký tip z výše napsaných.

Proteinové tyčinky

Možná jste slyšeli, že taková tyčinka je jen pro sportovce, protože ti vyvíjí příliš mnoho energie. Dále pro ty, kteří si chtějí vybudovat svalovou hmotu nebo si ji udržet na nějaké úrovni. Tak na tom je rozhodně trochu i pravda. Ale nebojte se, takové tyčinky jsou určeny pro každého a to ať jste sportovec nebo zkrátka jen nestíháte oběd, protože je před vámi mnoho dalších povinností, které musíte zvládnout. Přece jenom malá výjimka tu je, tyto tyčinky nejsou vhodné pro děti, těhotné a kojící ženy. Výhodou je, že jsou bezlepkové, přesto mohou některé obsahovat oříšky nebo jiné suroviny, které by mohly vadit alergikům, to je vždy uvedeno na obalu.

Proč jsou tak žádané?

Hlavní důvod je, že jejich konzumací přijímáte pro své tělo nejen bílkoviny, ale také různé druhy vitamínů a sacharidů. Samozřejmě jsou tyčinky vyrobeny tak, že denně byste měli sníst pouze jednu. To je jen doporučení, protože lidské tělo nedokáže strávit větší množství bílkovin. Vezme si, co potřebuje a přebytek bílkovin vyloučí bez užitku pro tělo. Některé druhy tyčinek jsou vhodné i při redukci váhy, kdy můžete mlsat bez výčitek. Zároveň jsou vhodné pro vegetariány.

Výrobce neustále zdokonalují jejich výrobu, tak aby byly určené pro širší okruh spotřebitelů. Kombinují různě příchutě s ovocem, čokoládou, ořechy, kokosem, vanilkou nebo skořicí. Můžete mít s polevou i bez ní. Důležité je si vždy přečíst doporučení na obalu nebo se poradit s prodávajícím, jaký druh tyčinek je pro vás ten nevhodnější. Na trhu se pohybuje skutečně velké množství druhů, a jak jsme lidé rozdílných chutí a potřeb, ne vše nám může chutnat.

Na cestách je budete vyhledávat
To je jednoduché, protože mají svoje výhody a dokážou naplnit vaše momentální potřeby.
· Perfektní svačinka, doplněk stravy
· Doplní energii a zasytí
· Přinese pro vaše tělo bílkoviny, vitamíny, sacharidy a proteiny
· Malá, ale výkonná
· Různé druhy příchutí a provedení
· Bez průmyslově ztužených tuků
· Bez přidaných cukrů – ty nahrazuje med
Nouzovka jako náhrada stravy

Rubriky
Nakupování

Jak zajistit, aby byla trampolína pro děti bezpečná?

Pro mnoho dětí i dospělých je skákání na trampolíně oblíbenou činností. A není divu, umožní jim vyskočit podstatně výše, než by zvládli vlastními silami. Díky tomu navíc mohou provozovat ve vzduchu nejrůznější kousky.

 

Dříve jsme na ně narazili obvykle pouze na poutích či podobných akcích, dnes však běžně k dostání nejen u specializovaných prodejců, ale jako sezónní zboží i ve velkých obchodních řetězcích. Zde se většinou prodává trampolína pro děti Beanbag, neboť právě dětmi je nejčastěji využívána.

 

ksiltovka1

 

Samozřejmě má menší rozměry, než ty, které najdeme na poutích. Je to samozřejmě proto, že na ní bude najednou skákat podstatně méně lidí. Menší průměr však sebou přináší i zvýšené riziko. Je totiž mnohem pravděpodobnější, že dopadnete mimo ni. A jaké to může mít následky, není třeba říkat.

 

Samozřejmě se tedy můžeme ptát, zda je možné její bezpečnost zvýšit, a pokud ano, tak jak. Přeci jen, děti jsou to nejcennější, co máme, a je jen přirozené, že je chceme chránit. A skutečně existuje několik způsobů, kterými můžeme bezpečnost trampolíny zvýšit.

 

trampolina1

 

Tím prvním, na co se zaměříme, je hned samotný výběr. Zde je dobré hledět v první řadě na kvalitu. Pak totiž bude menší pravděpodobnost, že se v průběhu skákání například ulomí noha, či prasknou švy. Je tedy lepší investovat do dražšího modelu.

 

Další věcí, kterou můžeme udělat, je, že postavíme okolo ní síť, jen s menším otvorem, kudy se protáhne dítě. Ta musí být dostatečně pevná, aby mu zabránila dopadnout mimo vymezenou plochu. Tím zamezíme mnoha možným úrazům.

 

Je jistě dobré se ptát, zda tato péče není přehnaná. Neochraňujeme své děti až moc? Přeci jen, modřiny a odřeniny k dětství patří. Zde je však nutné si uvědomit, jaký by mohl mít nešťastný doskok následky. Pak už se jen zeptáme sami sebe, zda jsme ochotni něco takového riskovat. Ve většině případů bude odpovědí jisté, rezolutní ne.

Rubriky
Nakupování

Jak to bylo s tričkem a jeho rozšířením

Po stopách tohoto praktického oblečení

První příklady oděvů podobných tričku se šířily až od 18. století jako spodní prádlo a od 19. století jako pracovní oděv, vzhledem k pohodlí. Díky absenci límce nebyly trička považovány za dostatečně reprezentativní a elegantní. Námořníci z devatenáctého století nosili variantu velmi blízkou současnému modelu, charakteristickou typickými vodorovnými pruhy. Pokud tedy sáhnete po pruhovaném tričku, budete tak vlastně nositeli kopie trička, které budovalo tomuto kousku oblečení historii.

Ve čtyřicátých letech minulého století přijala americká armáda tričko jako součást uniformy pro své muže. Tím začala éra triček. Během druhé světové války se nošení triček v Evropě velmi rozšířilo a lidé brzy zjistili, o jak praktický kousek oblečení jde.

Obliba trička je spojená i s filmem

Šíření trička jako oděvu, kromě použití jako spodního prádla nebo části pracovního oděvu, se upevnilo v padesátých letech minulého století, kdy se americká móda rozšířila do celého světa prostřednictvím kina. Když se na filmovém plátně ukázali slavní herci jako James Dean nebo Marlon Brando a nosili typické bílé tričko s krátkým rukávem přes džíny, všichni chtěli vypadat jako oni a tím definitivně toto oblečení vstoupilo do současné módy.

Tričko s krátkým rukávem, s kulatým výstřihem, se ve svém šíření mezi lidmi nosilo napřed v Americe a Evropě mezi padesátými a šedesátými lety přísně bílé, ale již na konci sedmdesátých let se prosadila móda nošení barevných triček (například dresy fotbalového týmu nebo amerického fotbalu).

tričko

Tričko plní další funkce

Teprve v osmdesátých letech se tričko prosadilo jako kreativní oděvní a komunikační prostředek.  Prostřednictvím ozdobných vlysů a nápisů trička ožila a získala opravdovou oblibu napříč světem, u dětí, žen i mužů všech věkových kategorií. Zpráva přenášená přes trička získala nejrůznější ironické tvary a významy (objevily se první zábavné, reklamní nebo politické obrázky).

tričko1

Dnes nemusíte hledat tu správnou hlášku nebo ikonu. Můžete si nechat udělat přesně takové tričko, jaké máte v představách. Jednoduše tak tričko s vlastním potiskem Moje-triko můžete využít jako propagaci své firmy a vybavit jím své zaměstnance a zákazníky, nebo jednoduše budete tímto způsobem propagovat své myšlenky a zaměření. Stejně dobře můžete vtipnou hláškou na tričku upoutat pozornost lidí a rozdávat úsměvy.

Rubriky
Nakupování

Způsob hubnutí, který vážně funguje

Pokud trpíte velkou nadváhou či dokonce obezitou, měli byste se do toho pořádně obout a začít konečně hubnout. Není to tak složité, když víte jak.

Způsob hubnutí, který vážně funguje

V našich zeměpisných šířkách najdete opravdu hodně lidí, co mají potíže s nadváhou. Ovšem nadváha sama o sobě není příliš nebezpečná, tedy není-li až příliš velká. V takovém případě se už ale jedná o obezitu a tu už naopak nebezpečnou bát může. Obézní lidé mají daleko vyšší šanci na to, aby se u nich rozvinuly různé duševní poruchy včetně deprese a úzkostí. Zároveň mají dobře nakročeno na celou řadu chronických a civilizačních nemocí, které jsou velkým zdravotním oříškem i pro zkušené specialisty. Máte-li opravdu velkou nadváhu, řešte to včas.

Sendvič

Řešením je samozřejmě hubnutí. To ale je pro řadu lidí hodně obtížnou zkouškou, kterou často ani nechtějí procházet. Hodně obézních jedinců už zkusila ledacos, ale většinou to nemělo valného účinku. To je dáno hlavně tím, že se spoléhali třeba i dobře míněné rady přátel, případně internetových rádců. A to není vždy dobře. Chcete-li zhubnout, musíte na to jít vědecky, a sice za pomocí keto diety https://www.prodietix.cz/o-proteinove-diete.

Zelenina

Nejedná se o žádný zázračný způsob, jak se někde píše, ale o způsob, který zaručeně funguje. Jeho princip je navíc velice jednoduchý. Stačí vynechat ze stravy cukry. Glukóza funguje v těle podobně jako palivo u auta, ovšem zatímco auto bez benzínu nejezdí, tělo bez cukru může. Najde si totiž náhradu v podobě tuků a ty začne v podstatě likvidovat. Zní to jako pohádka, ale tak jednoduché to zase není. Abyste se do takového stavu dostali, budete muset striktně dodržovat bez cukernatou dietu, a to není snadné. Je tedy lepší se před započetím hubnutí poradit ještě s příslušným odborníkem.

Ten posoudí, jestli je vůbec pro vás tento způsob ideální a v případě, že ano, vytvoří jídelníček speciální jenom pro vás. Díky tomu bude pro vás daleko jednodušší dodržovat všechny pokyny, i když i tak budou hlavně začátky složitější. Jakmile si ale zvyknete na novou skladbu stravy, budete e cítit mnohem lépe a začnete konečně i rychle hubnout.

Mapy na internetu

Pokud i vy rádi cestujete, pak určitě oceníte internetové mapy. Jestliže máte raději mapy papírové, proti gustu… Internetové mapy jsou ale něco, co vám rozhodně usnadní život. Velmi vhodnou internetovou stránkou jsou Mapy.cz, které si ještě navíc pro své uživatele připravily vylepšení a to hlavně pro ty, kteří se rozhodnou vycestovat za hranice České Republiky. Díky mobilní aplikaci si lze stáhnout do svého chytrého telefonu mapy offline a to hned podklady celého světa. V zahraničí tedy díky této vychytávce vůbec nebude potřeba připojení k internetu.

mapa střední evropy

Mapy.cz již dříve svým uživatelům dokázaly nabídnout mapy pro celou Evropu. Novinkou jsou mapy offline, ke kterým se ještě přidaly i další světadíly.

Nejedná se o klasickou mapu, jak by si mohli někteří myslet. Neuvidíte zde totiž pouze město nebo silnici. Můžete dokonce vyhledat i místa v okolí, která jsou zajímavá. Ihned uvidíte i tipy na historické památky, nebo si můžete naplánovat cestu k nejbližšímu zámku, kavárně či restauraci. Ke všem těmto věcem již nepotřebujete internet. Díky vlastnostem offline map je ulehčeno všem turistům cestování po světě. Offline mapy nemusí sloužit pouze turistům, ale také cyklistům.
eiffelova věž na mapě

Jsou navíc velmi detailní a najdete v nich vrstevnice či ostatní zajímavé informace o daném místě.

Není ale příliš reálné mít staženy všechny mapové podklady celého světa, jelikož zabírají více než 185 GB.

Právě kvůli tomu jsou offline mapy rozděleny na jednotlivé státy, které jsou ještě navíc rozděleny na menší regiony.

Momentálně jsou k dispozici mapové podklady pro chytré telefony s aplikací Android. V nejbližší době se ale plánuje i verze pro Apple iOS a dokonce i počítače, které mají Windows 10.
autíčko na mapě

Stahovat je možné z aplikace Google Play.

Pokud byste tedy měli o offline mapy zájem i vy, rozhodně si je do svého chytrého telefonu stáhněte. Určitě nebudete litovat a hlavně budete vždy vědět, kde vlastně jste.